screw-witted

なんであれ、ご指摘いただけると幸いです。

Nirvana - Smells Like Teen Spirit 和訳

www.youtube.com

Load up on guns, bring your friends
銃に弾を込めて、てめぇのダチどもを連れてこい
It's fun to lose and to pretend
ごっこ遊びに没頭しようぜ
She's over bored and self assured
自分は安全だと思い込んでいる彼女は退屈そうだね
Oh no, I know a dirty word
なんてこった、俺はこんな汚い言葉を知っている
Hello, hello, hello, how low? [x3]
やぁ、やぁ、こんにちは、君はどんな風に落ちぶれるんだい?
Hello, hello, hello!

With the lights out, it's less dangerous
電気を消しておけば多少マシだろ
Here we are now, entertain us
さてどうしようか、俺たちを退屈させるなよ
I feel stupid and contagious
俺の感じてるバカバカしさが他の奴にも伝染していく
Here we are now, entertain us
さっさとおっ始めようぜ、俺らを楽しませろよ
A mulatto
黒人と白人の混血者を指す蔑称
An albino
白人を指す蔑称
A mosquito
問題の媒介者
My libido
我が性衝動
Yeah, hey, yay

I'm worse at what I do best
俺がベストを尽くすとことごとく最悪なことになる
And for this gift I feel blessed
この贈り物は生贄の血で清められた様に感じる
Our little group has always been
俺たちのチッポケな吹き溜まりはいつもこんな感じ
And always will until the end
どうせ終わるまでずっとこのまま
Hello, hello, hello, how low? [x3]
Hello, hello, hello!

With the lights out, it's less dangerous
Here we are now, entertain us
I feel stupid and contagious
Here we are now, entertain us

A mulatto
An albino
A mosquito
My libido
Yeah, hey, yay

And I forget just why I taste
なんでこんなマネをしてるのか忘れちまった
Oh yeah, I guess it makes me smile
あぁそうだ、確か俺を笑わせるためだった気がする
I found it hard, it's hard to find
そりゃ難しいよ、俺ですら苦労したんだから
Oh well, whatever, never mind
まぁいいじゃん、なんだって、気にすんなよ
Hello, hello, hello, how low? [x3]
Hello, hello, hello!

With the lights out, it's less dangerous
Here we are now, entertain us
I feel stupid and contagious
Here we are now, entertain us
A mulatto
An albino
A mosquito
My libido

A denial! [x9]
認めないね!

www.azlyrics.com